tisdag 24 april 2012

Kvinnlig intuition

En misshandel senare måste hon erkänna att hon hade känt på sig att det var något som inte stämde redan i början av deras förhållande. Hon mindes precis var de var. De var i hennes lägenhet och det måste ha varit någon av de första dagarna. De satt mittemot varandra och såg varandra djupt i ögonen som det brukar stå i romaner. Då såg hon det. Hon minns ännu precis vad hon tänkte: undrar vad det är med honom? Ja,ja det får man väl se så småningom. Och nog fan fick hon se, alltid!

3 kommentarer:

  1. Väldigt bra!
    Förhållandet som ledde till mitt första äktenskap började så, jag minns det väl. I min lägenhet, han var underlig och jag kände på mig att något var fel. Inte blev jag misshandlad men jag borde verkligen ha lyssnat på min intuition.

    SvaraRadera
  2. Bra. Om hon litat på sin intuition...

    SvaraRadera