tisdag 17 juli 2012

Oflyt - igen

Jag har inget flyt. Nu har jag till exempel tackat ja till ett extrajobb. Jamen då har du ju flyt, kanske du tycker. Neej!  Jag är ju helt utsliten nu! Ser du inte det ? Efter bara fyra dagars jobb är jag så trött att jag önskar alla åt helvete. Det enda som flyter här är fettet i mina kastruller. Jag har olivolja i allt. Allt. Och i kväll när jag kulle laga middag så flöt den nästan bort! Jag hade bestämt mig för att laga grillmiddag, det är ju så trevligt! Ja, eller hur? Jag fick stå under en tältduk i hällande regn. Sedan, vid middagen, såg jag hur gästerna fick såga sig igenom entrecoten. Kallar ni det flyt? 

Fast, om jag ska vara ärlig, har jag faktiskt kunnat flyta idag. En hel sekund. Faktiskt. I en mörk tjärn. Det är något trolskt över tjärnar, tycker jag. Skrämmande, lockande. Jag tycker om mörka män också, det kanske hänger ihop? Jag kan verkligen drunkna i ett par mörka ögon och följa med alldeles viljelös, värnlös som ett villebråd. Efteråt klan jag alltid konstatera ; att jag haft oflyt  - igen.

2 kommentarer:

  1. Härligt som du flyter från tjärnen över till drunkning i mörka män och hem igen. Lysande.

    SvaraRadera