söndag 9 juni 2013

Trädgårdens A B C


Azurblå akleja 
Besvärlig björnbärsbuske (dvs den går inte att ta död på)
Cirkulerande citronfjärilar kommer nog snart
Döende dahlia - synd.
Enstaka ekorrar
Försiktig förgätmigej
Gammal grävling - gammal eller inte, men han smet förbi igår kväll
Himmelska hallonbuskar från pappas land står nu i min trädgård. 
Isblå Iris
Jävla japanska lyktor - vackra men sprider sig. (Japaner, japaner, bara japaner!)
Koltrastens koloratur
Liljevita liljekonvaljer 
Många myror
Några nyponbuskar
Oöverskådligt ogräs
Pappas potatisland. Du ler i din himmel nu pappa, när jag rensar
Qutande quinna- alltså: jag går kutryggig bland ogräset
Reslig rabarber - nu svalkande rabarberdryck (jag har bästa receptet!)
Ståtlig sparris - jajamensan! De kommer också från pappas odling!
Taggiga tistlar - de kommer från grannen :-(
Underbara ungar
Vita vippor
X anthium orientale har jag inte skådat här - ännu
Ynklig yoccapalm - kunde jag ha...
Zebrafinkar zkulle kanske passa i en bur, hm
Åldriga årsringar
Ärriga äppelträn
Övervintrande örter - hamnar i tzatsikin (här har jag också bästa receptet :-)

4 kommentarer:

  1. Låter som en ljuvlig trädgård bortsett från ogräset och de japanska lyktorna.

    SvaraRadera
  2. Imponerande i många avseenden. Sparris! Pappa, han kunde, han.

    SvaraRadera