söndag 23 juni 2013

Lite nervig bara

Det är inte så bra att ha ständig tillgänglighet till information. När jag googlade på nerv kom jag snart vidare till Polyneuropati, en nervsjukdom som kan orsakas av diabetes men också sv Borelia. Förekomsten av rådjur är stor här ute i skärgården och rådjuren är mer eller mindre värddjur för fästningar (som om ni frågar mig, saknar existensberättigande, eftersom inget djur äter dem, fästningarna alltså). Således finns det en uppenbar risk att drabbas av nervskador efter denna sommar. Varför skulle man inte få en blodsugande "boreliafästing" på sig? Jag vet ju i och för sig inte hur stor sannolikheten är för det men som den hypokondriske jag är får vi nog planera för en stadssemester istället. Varför inte ta tåget till Hamburg, Berlin och Prag. Fast hur är det med sjukdomsrisken i de städerna? 

För säkerhetsskull gjorde jag just några sökningar, bara för att vara på den säkra sidan. dessvärre upptäckte jag att det förekommer såväl Berlinsjuka,  Pragsjuka som Hamburgersjuka. Berlinsjuka verkar vara något influensaliknande. Pragsjukan fick jag däremot ingen riktig kläm på. Hör av dig om du vet något! Den sistnämnda sjukdomen borde vi kunna undkomma genom att undvika hamburgare, tänker jag. Kanske, kanske åker vi.

5 kommentarer:

  1. Haha igenkänningsfaktorn är hög, jag vet precis hur det känns och nej man ska nog inte googla så mycket ;) Lycka till med semestern och jag gillade verkligen din text! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag tycker också det är jättejobbigt med bokstavsigenkänningstjottablängen men jag råkade ut för en anonym galning för ungefär en månad sedan som kommenterade och kommenterade och kommenterade, så jag var tvungen...

    Ha en skön semester nu. Åk gärna till Tjeckien (om du törs) och varmt välkommen tillbaka när du kommer tillbaka!

    SvaraRadera