fredag 21 juni 2013

Härja här - inte i Härja!


Jag står inte i den kommunala bostadskön. (Ja, ja jag är en idiot, men jag hade inga planer på att separera. Det kom så plötsligt! (jo, det var jag som ville och ja, det var jag som initierade, men jag trodde det skulle ordna sig.) Eller, jag vet inte hur jag tänkte. 

Trots att det finns 2974 objekt till salu, så kan jag bara drömma.  Priserna är skyhöga, bankerna skitsnåla och jag känner mig värdelös som en liten myggskit. På tal om liten; man skulle kanske flytta till en liten ort där priserna är mer humana. Kanske skulle man flytta till Härja?  Men min sökning gav inga träffar. De  272 personer som bor där är antagligen fullkomligt nöjda och lyckliga och har inga som helst planer på att sälja än mindre flytta. På tal om Härja; jag undrar om det är möjligt att gå till någon instans och helt enkelt härja ordentligt, ställa till en scen, hota med att jag, en hederlig medborgare med fast anställning kommer att bli galen, på riktigt, om jag inte får hjälp med en hyreslägenhet för mig och mitt barn. Jaa, min själ. Jag ska baske mig sluta ina som en liten mygga och börja härja och svärja istället.

5 kommentarer:

  1. Härja och svärja låter bra. Det kan inte vara en slump att 272 personer som till och med bor i't är fullkomligt nöjda och lyckliga.

    SvaraRadera
  2. Klokt skrivet och klokt tänkt.

    SvaraRadera