lördag 31 januari 2015

Fluffig raggmunk

Passar mig inte alls; fluffig! Meningslöst ord för min sinnesstämning. Kan en tanke vara fluffig? Jag vill ju bara tänka nu! Fluffiga drömmar tror jag att jag hört talas om, men sådana drömmar har inte jag! Men jag fick fluffiga raggmunkar i veckan. Smeten hade vispats med elvisp och raggmunkarna låg och myste och pyste i pannan, stekta i fettet från fläsket. På tallriken uppenbarade de sig i fluffigt tillstånd. Det var särdeles gott med fluffig raggmunk.

5 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på raggmunk. :)

    SvaraRadera
  2. Raggmunkar, den fluffiga varianten vet jag inte om jag smakat. Låter gott!

    SvaraRadera
  3. Hihi! Ett meningslöst ord för min sinnesstämning. Bra! Först när jag såg ordet på Skrivpuff idag, så tänkte jag på rosa fluffiga tofflor, men det kändes bättre att skriva om fluffig pannkakssmet i ett fattigt hem, rikt på kärlek. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Fluffig raggmunk låter spännande. Och du är INTE fluffig, en riktig hedersknyffel är vad du är. Så vitt jag vet.

    SvaraRadera