torsdag 27 december 2012

Vingar


Travesti på låten "Vingar" av Mikael Rickfors

Jag har slarvat med livet, stått längst bak i kön
Aldrig haft semester eller för mödan fått nån lön
Jag har levt som en ordlös, aldrig skrivit en rad
Den som lever så är sorgsen, aldrig glad.


Refräng:
Jag har förstått nu och jag vet vad jag vill
Vad jag ska göra och använda mitt liv till
Jag ska köpa vingar till texterna som flyga ut med kontexterna
Jag ska köpa vingar till texterna som flyga ut med kontexterna


För det finns en särskild mening med att meningar blir till
Att skriva det man måste är att göra det man vill
Jag skymtar en framtid i skuggan av mina ord
där verben blir vilda när dom stiger upp från jord

Refräng.

När frasen har flugit tusen mil ska den flyga tusen till
För att skriva det man måste är att göra det man vill

Mina vingar skall jag fästa med en mening som är sann
Med Mina vingar ska jag värma och säga: "Nu är jag en ann'
För att vinna frihet man måste offra det man har
jag vänder mig mot vinden och läser där ett svar

Refräng.

Lite tramsigt kanske, men man har inte roligare än man gör sig.!

8 kommentarer:

  1. Det var INTE tramsigt, jag fick såna där små glädjetårar i ögonen. Kändes som ett fint löfte, som jag hoppar på, inför 2013!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kan faktiskt få vara med min bror och mig när vi hittar på musikaler.

    SvaraRadera
  3. Fyndigt! Klurigt och med kul språk.

    SvaraRadera
  4. "att skriva det man måste är att göra det man vill" Yes! :)

    SvaraRadera