lördag 27 oktober 2012

Ett varv till

Ursäkta, kan någon stoppa karusellen?
Den snurrar  alldeles för fort.
Orkar inte ett varv till. 
Yrare än yr.
Stanna då för helvete!
Stannar? Stannar inte!
Men snälla!
Hallå!

Ursäkta, jag måste få lägga mig en stund.
Ända in i märgen trött.
Vila.
Sova.
Vara
Andas mig.

Ursäkta Livet,  jag vet inte exakt när jag kommer åter. 
Vet bara:  du väntar inte under tiden jag stressar ihjäl mig.
Ändå: klamrar krampaktigt fast 
toksnurrar 
ett varv 
till
självförbränningsapparaten.

8 kommentarer:

  1. Styrkekram. Starkt skrivet. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Välskrivet. Man känner panikkänslan, smaken i munnen av förtvivlan. Styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Du kan skriva om den åtminstone. Skriva om den så det känns. Självförbränningsapparaten. Skickar en kram jag med.

    SvaraRadera
  4. Exakt. Du får fram känslan, apparatkänslan. Vackert.

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet. Man känner känslan.

    SvaraRadera
  6. Precis exakt så som jag känner mig just nu. På pricken. Vill bara gå och lägga mig och slänga täcket över huvudet och sova i en vecka. BRA skrivet!

    SvaraRadera
  7. Ni är så duktiga, alla ni som snurrar på.

    SvaraRadera
  8. Mycket bra, känner precis hur det kan kännas, både på virvelvinden o i livet!

    SvaraRadera