onsdag 12 september 2012

Grisfötter och skitpapper

En smutsskrynklig inköpslista från förra julen, då pappa ännu kunde laga mat, har hamnat i fodret i väskan. Jag viskar upp den i min jakt på en tjuga, läser och tänker: så typiskt min pappa. Grisfötter! 

En badborste
3 l yoghurt
Vanliga flingor
En ost - med smak!
Annat pålägg
Inlagda rödbetor
1 rör Treo
1 back läsk - helst Grappo och Cola!
Köttbullar
Ansjovis 
Potatis
Färska grisfötter
Godis åt barnbarnen.
clementiner och bananer, även till barnbarnen.
Vispgrädde
6 burkar fruktkonserver
2 olika sorters sill
Aftonbladet
vetelängd
10 frysmat. OBS! Bara lasagne och fiskgratin.
Skitpapper - står det inte, men så säger han.

Längst ner på lappen har jag skrivit för mitt minne:
Lämna in V-75
Hämta medicin
Obs! Nya underlakan
2 Mc Feastmeal med Cola och kycklingvingar.

7 kommentarer:

  1. Fint! Intressant hur mycket bilder som växer fram ur de korta noterna.

    SvaraRadera
  2. väcker tanke.. en sak bara, ska det vara "viskar upp den"? Bra skrivit annars!

    SvaraRadera
  3. Det ryms mycket liv i en liten lista. Fint skrivet.

    SvaraRadera
  4. Intressant lista - barnbarn är viktiga ;)

    SvaraRadera
  5. Känns som jag känner din pappa nu.

    SvaraRadera