måndag 4 februari 2013

Ett ord betyder så mycket

Jag har kommit på det! Misstänker! Ja, så är det förstås!
Ann Ljungberg håller på att ta farväl. Det är ajöss med Skrivpuff!

Man saknar inte kon förrän båset är tomt, brukar man säga. Vad är vi utan Anns Skrivpuff, denna fenomenala ordtjänst? Vem kan starta något liknade, utan ersättning? Vem? Vem? Någon som orkar/ids/kan/förmår/mäktar att sköta om en sådan sida? Inte jag, i alla fall. No Way!  Om det är så, att detta är slutet så, nej, jag kan inte tänka på det...

Hela köket i sorg. 
Kaffet beskt. 
Fryser.
Oär.

Ska vi ta farväl nu?

6 kommentarer:

  1. Hoppas inte hon tänker ta farväl! Du skriver bra :-)

    SvaraRadera
  2. Gillar din dikt jättemycket. Jag oär också just nu.

    Jag vet inte om Ann håller på och avvecklar skrivpuff, om så är fallet, så hoppas jag att hon ger ett klart besked. Det har ju hänt förr att puffarna legat nere några dagar. Hoppas inte puff försvinner. Jag skulle sakna era texter allt för mycket.

    SvaraRadera
  3. Gillar din text, men ogillar om puffen slutar finnas till. Den kommer att bli saknad, men vi får väl finna någon råd.

    SvaraRadera
  4. Dikten är en pärla.
    Vad gäller puffens fortlevnad så föreställer jag mig att Ann antagligen är lika oviss som oss om vad som ska ske. Tänker att det kommer väl att visa sig den närmsta veckan eller så. I november blev det ju också halt, i en dryg vecka tror jag. Antagligen så saknar hon "bara" en assistent för själva exekverandet. Hoppas att det kommer lösa sig.

    SvaraRadera
  5. =( Det vore jättetråkigt utan puffarna.

    Håller med saqer om att dikten är en pärla.

    SvaraRadera